Friday 10 September 2010

10 September 2010..Aidilfitri ku rai...

10 September 2010..

Alhamdulillah aku masih oleh menyambut hari raya bersama-sama suami dan keluargaku di Negeri Sembilan...Terima kasih kepada anakku yang memahami ibu dia yang nak makan ketupat ngan rendang makwan dia..yerlah akalu aku bersalin 8hb..confirm 44hari takleh makan benda lain dalam pantang nie..


pagi 9 September 2010 aku sampai kat n9 ngan ina sekeluarga..gembiranya mak ayah semua dah balik..alaong jer takder..


ayah ngan abg  melapah kepala lembu

gaya chef..

ni tolong kacau ngan tlg rasakan jer

oh sup ku...terbakar ni


tema tahun ni color kuning..ni color mak

hari ini kitaorang dah siap-siap..rumah pun dah kemas..masak-masak untuk raya pun dh plan.. Abg izan, dikwan..dikdi.. pakat 3orang beli kepala lembu untuk raya nie..selesai melapah jer, malam ni ready untuk masak sup..of course aku dah diarah siap sedia untuk masak sup malam nie.


sebab yang lain semua keluar shopping malam raya so tinggal ler aku ngan lan je kat umah..jadi kitorang berdua jadi ler chef..dalam sakit2 aku nie sampat jugak masak ekk..baik anak ibu dalam perut ni, tak banyak ragam...


selesai jer masak sup, aku pun berehat..tak larat dah nak wat pape lagi..nak tido ler..yeyeyeyeye ESOK HARI RAYA..

aku dah paham sangat dah..malam jer mesti perut ngan pinggang aku jadi sakit sangat..beberapa kali jugak aku kejut lan urutkan pinggang aku..syukur suamiku tak merungut..diikutkan jer..di ajaknyer aku ke hospital, tapi esokkkan rayer, tak nak ar...

so tahan ler aku nie mengahdapi sakit-sakit yang semakin lama makin kerap..rasa cam nak tercabut pinggang aku nie..dalam sakit-sakit aku pun terlena...

pagi nyer bergemalah takbir raya....

 Kitaorang sekeluarga macam biasa menyambut raya daengan bersalam-salaman dan bermaaf-maafan..kemudianyer sesi bagi duit raya dan makan bersama-sama..


mak salam ngan ayah..membuka acara

ayah..ampunkan tie....

lan ngan ayah..first time katanyer..

mak..ampunkan ti..

kekok tak sayang...

sesi kami pula suami-isteri...

aku sekeluarga..aniq dalam perut..

ayah mak ngan anak2 yg still single

keluarga abg izan..zahra qaleeesya & sarina

keluarga ina...taufik raya tahun ni tak dapat balik...alif haikal..alif irfan..

Alhamdulillah aku dapat sambut raya kat rumah..dapat sambut raya berdua dengan lan..Insya Allah tahun depan sambut bertiga..


ruang tamu atas..

terima kasih sayang anakku kerana memberi peluang tahun ini aku menyambut hari raya sebagai seorang isteri..tahun depan sebagai ibu dan isteri lak..





No comments: