Friday 10 September 2010

Tanggal 8 September 2010...

Hari ini genap kandunganku 40 minggu...

Hari ini ikutkan tarikh aku bersalin..tapi sampai arini aku masih lagi bekerja..tanda-tanda bersalin pun takde lagi. kat opis orang dah ramai yang cuti balik kampung...yerlah raya dah tinggal sehari jer lagi..

last check up aritu aku di forward kat pakar O&G hospital Putrajaya sebab kepala baby aku tak engage kat laluan keluar..aku risau gila...aku tak paham jugak istilah2 perubatan ni..tapi lepas check kat pakar tu, alhamdulillah takde pape...cuma aku confius...kat klinik punyalah ramai yg check semua kata kepala baby tak engage..naik risau aku...

ikutkan hari ni aku apply cuti tapi last minute aku cancel cuti sebab ina nak balik sini, aku ngan lan yg nak kena amik dia kat KL Sentral..jd tak dapat lah kitaorang balik kg awal..

Aku gi klinik untuk checkup macam biasa..nurse-nurse pun senyum-senyum bila tgok tarikh arini sepatutnya aku due..tp takde tanda pape pun..aku kena jumpa doktor sebab badan aku ni dah sakit2 semacam jer...menurut doktor aku bila-bila masa jer boleh bersalin..so be carefull..buat persediaan yang sepatutnya dalam kereta...

Sib baik lah doktor tu baik sangat..dia memahami situasi aku yg dh tak larat nak berjalan bawak perut nie..aku diberi MC...sonoknyer..first time aku dapat MC sepanjang aku ngandung ni..aku pun balik umah berehat..kemas pe yg patut sebab pagi esok nak amik ina, lepas tu terus nak balik beraya kat N9..

malam nya aku wat keje cam biasa jer..semua baju2 barang2 dah kemas, nanti senang lan angkat masuk kereta jer...tak banyak baju pun kitaorang bawak..

tiba-tiba dalam bilik air aku tgok ada tompokan darah..aku terkejut giler..memang gelabah sangat...

aku cepat2 khabarkan kat lan..dia pun pe lagi, takut ler..dalam tkaut2 tu sempat jugak aku terpikir..

aahhh sudah!  raya kat wad lah aku nanti nie..aduh...jangan la anak..sian kat ibu nie...

kitaorang terus ke hospital n terus ke wad bersalin....aku sempat capai kain batik sebab kawan dh pesan awal2...kitaorang bawa juga sepaasang baju bayi n sikit keperluan lain yg dh mmg ready dlm kereta..

hampir 30 minit jugak aku rest ats katil wad, after check upsemua..doktor gatu jalan belum buka,cuma show jer..aku dibenarkan pulang...alhamdulillah...lega rasa hati...

aku dah mula rasa berdebar..takut nak menghadapi hari aku bersalin .....

pagi tu aku pun gi amik ina kat KL sentral..pastu terus balik n9 untuk beraya...

so arini aku tak tak jugak bersalin...yieeehaaaaaa dapat makan ketupat ngan rendang....

No comments: