Monday 3 December 2012

Terima Kasih Abang..

Sejak 2menjak ni kaki aku..badan aku asyik lenguh-lenguh jer..tak tahu mengapa mungkin disebabkan keadaan aku macam ni kot...

Bab kakilah yang paling aku tak tahan lenguh jer..kerap kali jugak aku suruh suamiku mengurut kakiku..meletupkan jemari kakiku..macam-macam yer pantang tengok lan senang sikit...heee

jam dah pun pukul 11mlm..tadi ralit sangat aku tengok TV3 drama 'Ke Pintu Bahagia' hidup ni macam-macam kan moga aku tak diduga begitu...

lepas siapkan aniq mandi, suamiku terus bermain dengan laptopnya,  aniq pulak sibuk ngan ABCnya..nak itu..nak ini..mcam-macam permintaan si kecilku..

tak silap gambar ni tahun 2007..

gambar ni tahun 2008

"abang tolong urut kaki..lenguhla..tak bole nak tidur..." pintaku..lan jawap minyak takde tapi kasihankan aku dia urutkan jugak...

" ayah..kaki ibu sakit..." aniq pulak bersuara apaila melihat lan mengurut kakiku..aniq dah arif dan faham sangat..bila nampak minyak panas mesti dia cakap minyak kaki ibu....kaki ibu sakit...cerdik sayang ibu...entah bila aku pun terlena...

Sedang asyik terlena kaki ku buat ragam semula..lenguh semacam jer.mataku terlalu berat nak buka tapi aku tetap mengangkat-angkat kakiku moga-moga lenguh tu berkurangan..lan tadi aku rasa cam bangun buatkan susu aniq...aku tengok jam dah pukul 3 pagi..mungkin ni dia dah tidur semula..malas aku nak kejutkan dia..

TIba-tiba aku rasa selimut totoku ditarik dibahagian kaki.. perlahan aku dengar suara suamiku..

"kaki ayg sakit ker...." lembut suara suamiku,aku mengangguk..

"minyak ni panas tau...". Dalam mataku yang berat untuk dibuka aku menoleh juga pada suamiku yang ditangan kirinya tersedia minyak panas..dituangnya atas kedua belah kakiku dan memicit-micit perlahan..dari kaki kanan ke kaki kiri.. lalu bertanya lagi mana yang sakit...sehinggalah sakit kakiku lega barulah suamiku berhenti memicit... hati sebak dan terharu...

Ya Allah.. betapa aku bersyukur Kau menganugerahkan aku insan sebaik suamiku.. insan yang sudi menjagaku dalam sihat dan sakit.. yang menjagaku dengan penuh kasih sayang...yang menghargaiku setiap masa..

Rasanya gambar ni ambil masa harijadiku tahun 2009
Tiada lain doaku moga kasih sayang kami berpanjangan..moga hatinya tetap padaku..moga kami hidup di dunia dan akhirat bersama-sama...amin...

gambar ni tahun 2010..aku ngandungkan aniq...

Temanku didunia dan diakhirat...





No comments: