Saturday 1 December 2012

Redhalah..kerana hidup ini harus diteruskan...

STOP...


Sudahlah mulai hari ini aku tak mahu lagi mengenang segala yang telah lepas..dah la apa yang berlaku semua ada hikmahnya sendiri..bukan kah redha itu sangat manis...kenapa perlu kucari kepahitan...



Allah yang tahu dan Allah Yg Maha Pengasih lagi maha Pengasihani terhadap hambanya..biarlah bayiku tenang di dalam Syurga kenapa aku harus tidak redha akan pemnergiannya sedangkan Syurga itu sebaik-baik dan semulia-mulia kehidupan yang ditakdirkan untuknya disana...

Aku redha dengan segala ujian Allah dan aku menerima dan menginsafi segala kesilapanku..Allah telah membuka mata dan hatiku.. Allah telah menyedarkan aku dari hanyut dalam dosa..bukankah itu doaku selalu agar aku tak terus hidup dalam dosa cuma aku tak nampak isyarat yang mana dan bagaimana yang hendak Allah berikan dan kini isyaratnya amat jelas untuk aku menginsafi segala dosa yang aku lakukan...

Ya Allah aku mohon Kau jauhkanlah aku dari dosa-dosa dan Kau ampunilah aku dari segala dosa-dosaku yang lalu..Amin...

Ya Allah berikanlah aku kekuatan dan pedoman untuk membimbing kami sekeluarga ke jalan yang Kau redhai..dan berikanlah aku kekuatan untuk membimbing anakku Muhammad Aniq Aqmar...

No comments: