Friday 25 May 2012

Cerita My Open House!

Atas permintaan dan 'gurauan' aku memenuhi juga permintaan biras-biras dan iparku untuk buat makan-makan dekat rumah kami.. Memang dah lama niatku cuma masa dan keadaan jer yang tak mengizinkan.. Tetapi malam ini sesuatu yang tak dirancang menjadi juga..

Masa konvo man tu diaorang setuju untuk makan-makan dirumahku pada 25 Mei 2012. Bermula lah episod pencarian menu-menu yang akan kusediakan malam tu YANG mesti ada LAKSA.. yang lain terpulanglah kata suamiku..

bantuan dari mak..jauh import dari kampung....
Macam-macam hal dahlah sepanjang minggu ni aku sibuk sangat..memang stress giler lah..mujur ada insan-insan yang membantu..syukran-syukran..

Terima kasih mak..seisi keluarga..sahabat-sahabatku..dan utama suamiku..

Hasilnya... menu yang aku sediakan malam itu ialah

* Gulai Jantung dengan Udang
* Rendang Ayam
* Ayam Goreng Rempah
* Sayur Bayam
* Kerang Rebus
* Sambal Belacan dan Sambal Kicap
* Laksa
* Bubur Kacang
* Air Oren & Kopi panas

Menu dari birasku..

* Udang masak kunyit & Kacang - Yong
* Tomyam -  Kak Eton
* Carrot Cake Secret Recipe -  Kak Anis

Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar walaupun ada kekurangannya..tak kisahlah yang penting dah lepas..nak komplen ker..nak puji ker aku tak kisah pun..

Yang penting suami aku suka...


No comments: