Sunday 13 May 2012

Al - Fatihah..buat cu suamiku...

13 Mei 2012


Sesungguhnya setiap yang hidup pasti akan kembali kepada penciptaNya..begitu juga pakcu.. Mustapa Basha binti Besah..kebetulan cu suamiku ini adalah adik kepada kawan ayahku....
Selang sehari selepas kami melawatnya pada hari Jumaat 12 Mei 2012 kami menerima perkhabaran Cu dah tiada.. Al fatihah...Moga roh cu ditempatkan ditempat orang yang beriman..amin..

Memang pemergiannya memberi satu kehilangan buat suamiku tapi sebagai manusia kita harus redha sekurangya dia tak menanggung derita lagi..cukuplah 10 bulan yang lalu..

Kebetulan ketika itu kami di Serting, lalu aku tinggalkan aniq kat serting dan kami bergegas pulang kesana. Aku tak sempat menyambut hari ibu tapi sekurangya aku puas hati kerana aku telahpun sediakan kek khas untuk mak..walaupun kek itu orang lain yang beli tapi niatku khas untuk mak kerana aku sayang mak.!

Syukur kami sempat sampai ke Masjid Kampung Pandan dan jenazah dikebumikan selepas solat asar..

Al- fatihah semoga Allah ampunkan segala dosa cu dan tempatkan dia ditempat orang yang beriman..amin....


No comments: