Friday 24 December 2010

Andai Maut Datang Menjemput...

Andai maut datang menjemput
Cukupkah bekalan ku disana nanti
Sedangkan kurasa suku pun tak sampai
Ntah ada ntahkan tiada..

Andai maut datang menjemput
Bersediakah aku untuk meniti
Sedang peganganku masih goyah
masihku terbuai keindahan dunia
Iman ku tidak sekuat mana

Andai maut datang menjemput
Cukup sudahkah amalanku
Untuk dihitung disana nanti
Untuk menentu ke syurga atau neraka kunanti

Andai maut datang menjemput
Sempatkah ku mohon kemaafan
Pada insan-insan yang ku sakiti
Dalam sedar dalam tak sedar
Sedangkan ucapan maaf masih tak terucap dibibir

Andai maut datang menjemput
Cukup kuatkah mereka mengiringi pemergianku nanti
Redha atau tidak
Ku mohon Cuma hadiahkanlah
doa dan Alfatihah
untuk peneman dan pemudah..

Ketika mautku sedang menjemput
Ku mohon ampunilah segala kesalahanku
Halalkanlah segala makan minumku
Ajarilah aku mengingati Tuhan dan Rasulku
Mandikahlah aku..
solatkan aku
Dan Talkinkan aku…

Ku tahu ku yakin
Mati itu pasti…
 
 
April 1st, 2009 at 11:41 pm

No comments: