Monday 23 August 2010

Bayiku menemaniku berpuasa....

         
Alhamdulillah aku selamat menjalani ibadah puasa di Bulan mulia ni..

Mula-mula hati aku risau juga..yerlah ada yang kata boleh puasa...ada yang kata tak boleh puasa sebab aku dah cecah 37 minggu...bila-bila masa aku dah boleh beranak...

check up 8 bulan aritu aku pun tanya kan kat nurse kemusykilan aku nie..so puas hati aku bila dia cakap aku boleh berpuasa..itupun bergantung kepada kemampuan aku.kalau rasa tak larat buka lah..kalau kalau berpuasa itu adalah lebih baik untuk ibu-ibu mengandung..

Akupun search juga kat internet pasal ni..aku ada terbaca berkenaan puasa waktu mengandung ni..kata nya melatih bayi ni lebih baik sejak dari dalam kandungan lagi...jadi timbul lah semangat aku untuk mengajar bayiku berpuasa dari dalam rahim lagi...

Alhamdulillah sepanjang hari pertama..kedua..ketiga aku langsung tak berasa lapar..letih pun tidak..aku lalui hari - hari dalam bulan ramadhan ini dengan tenang jer seolah bayiku ini cukup sabar menunggu waktu berbuka...kalau bukan bulan puasa ni, pukul 12 aku dah berjalan gi kat pantri...pkul 3 nanti makan lagi...tapi Alhamdulillah...berkat bulan ramadhan ini aku lansgung tak berasa lapar

biarpun aku tertinggal juga 6 hari..itupun atas sebab-sebab yg tak dapat aku elakkan..Insya Allah aku akan ganti kelak..

untuk bayiku ini, moga dia membesar menjadi seorang muslim yang baik...patuh kepada perintah dan larangan Allah..itu sahaja doaku sepanjang 9 bulan ini....

No comments: