Friday 30 December 2011

Berakhir sudah.. Tentang Dhia

29 Disember 2011...

Berakhir sudah slot akasia TENTANG DHIA... best sangat cerita ni sama cam cerita SOFFIYA..



Cerita nie memang best yang bestnya pada aku sebab setiap bait dialognya diselitkan unsur-unsur nasihat..penerangan dan kefahaman baik dan buruknya sesuatu.. dan yang paling best penuh dengan unsur-unsur keislaman walaupun terselit perkara-perkara syirik ' berbomoh' dalam watak Ku Salmi.

Macam-macam kat opis ni cakap.. cerita tak logik ler..apa2lah.. yang pasti ada manusia begitu dalam dunia ni..perkara macam tu tak mustahil kalau tak, takde lah orang menderita dibomohkan orang dan takde lah bomoh kat dunia nie.. itu terpulang kepada kepercayaan seseorang mana yang ingat dosa dan neraka, mereka ambil iktibar sendiri...

Aku memang suka sangat watak Nora Danish bertudung..ayu sangat. Watak si Ady Putra pun best..( kalau tak aku tak suka dia nie..) yang paling sedih bila Dhia diminta untuk memilih untuk bercerai @ dimadukan...menangis dia..mesti dia teringat saat-saat dia diceraikan waktu tengah mengandung dulu...kesiannya dia...

tapi kalau lepas nie dia betul-betul bertudung kan cantik..memang comel..lagu-lagu dalam cerita nie semua best-best belaka...


pepun ni salah satau cerita yang best.. menghiasi petang-petang aku walaupun aku tak sanggup tengok episod-episod si Melly kena kejar dengan penjual dadah...takutnya bila terjebak perkara-perkara cam gini.. takut.. tapi realnya memang cam gitu kan!

pepun hati aku nie sayu sampai sekrang.. lebih-lebih lagi bila dengar lagu ' Astagfirullah' nyayian Opick... lagu nie memang best.. sesuai dengan drama nie...

Aku suka sangat watak keluarga Dhia yang sentiasa berpegang teguh ajaran islam..menusuk kalbu.. indahnya hidup begitu...moga dapat aku mendidik Aniq dalam menghayati hidup ni denagn mengisi ruang cara Islam yang sebenar-sebenarnya...

http://nurizspace.com/2011/11/lagu-lagu-ost-tentang-dhia.html

No comments: