Tuesday 12 July 2011

Aniq oh aniq....

Sabtu @ 9 Julai 2011

Hari ini banyak betuk berita pasal perhimpunan BERSIH..aduhai kenapalah sekarang banyak betul perkara-perkara yang diluar jangkaan berlaku..tak sayang ke kat BUMI MALAYSIA nie? kalau agak-agak nak tunjuk berani pergi jer kat palestin,tunjuk perasaan kat ISRAEL GILA tu..kalau terkorban pun dapat la juga mati syahid ni berhimpun mengikut telunjuk si ambiga tu?? dah tu confirm muka melayu jer yg dok berarak..bergaduih sesama sendiri..apa punya bodo la...

sentuh bab BERSIH ni..aku ngan lan pun join juga operasi BERSIH..tapi bukan bersih bak lembu jalanan tu..kami buat operasi pembersihan rumah..rasanya inilah rutin mingguan kami..so bermula lah aktiviri lan mengemas rumahku..aku cuma kemas apa yg patut jer, pastu mula memasak untuk makan pagi...dan ANIQ pulak, tak lain tak bukan mengekoro lan dengan walker dia ..kesan-kesini dia dengan walker tu..

Sedang aku leka masakkan bubur aniq dan lan pulak mop lantai bilik..tiba-tiba aku dengar bunyi..BUKKK! benda jatuh...diikuti suara nyaring aniq menjerit..

kerusi nilah yang dipanjat aniq..aritu takpela ayah ada...
Ya Allah...aniq.....aku terus menjerit..lan pun terpa lari keluar dari bilik..aniq oh aniq kenapalah sayang ibu nie panjant keluar dari walker..upenya dia dah pun panjant keluar dari walker dan mendarat atas bangku kecilku...ntah semena-mena dia boleh tergolek atas lantai...aduhai sayang ibu ni..benda ni yang dipelajarinya..kan dah sakit...

aku angkat aniq terus cucikan kepalanya..tu petua makayah.aku tak tahu apa funginya tapi tulah kebiasaanku sekarang...pujuk punya pujuk aniq pun berhenti menagis...lalu terpaksa lah lan mop lantai sambil dukung aniq...manja betul sayang ibu ni..lepas nie jangan buat camtu lagi tau...aniq senyum sambil jarinya menunjukkan kami tempat dia jatuh..kami pun tertawa...aniq oh aniq...

jangan buat aksi ni lagi tau..nanti jatuh sayang....

No comments: