Friday 4 March 2011

Aniq batuk lagi..

2 Mac 2011...

Aniq batuk lagi...ni kali kedua aniq diserang batuk..dulu tu masa aniq dalam pantang..

tapi aku perasan sejak aniq dijaga kat nurseri ni, aniq selsema dah dekat 2 bulan...tak elok2..baby-baby lain pun semua selsema..aku tak tahu apa puncanyer..mungkin cara diorang mandikan atau mungkin aircond kat bawah sejuk..

aku tak berapa selesa sebenarnya aniq kat nurseri..tapi apakan daya yang mampu aku buat...kat mana lagi aku nak hantar aniq...kat klang jauh sangat...kalau letak kat kampung, lagi lah jauh..

4 Mac 2010....

malam tadi aniq batuk tak henti-henti..sian aniq tidur tak lena..dan paling mengejutkan aku bila aniq muntah dan tersembur semua susu yang dia minum..aku dan lan betul-betul cemas...

pagi ni kami terus ke Klinik Putrajaya..aku minta lora tolong puncah kan..sampai jer kat klinik kami menunggu lama juga sebab no aniq 6546..sekarang baru 6515...kat triage ngan bilik 1 oklah cepat juga...

menurut doktor kat dada aniq ada bunyi kahak..aniq tak boleh diberi sebarang ubat, jadi pilihan cuma aniq boleh diberi sedutan gas...kami bersetuju jadi kitaorang pun pergi ke bilik prosedur 22..

aku cuma tunggu kat luar..lan yang uruskan semua...dari luar aku terdengar juga aniq merenggek.kata lan dia tak selesa ada  benda tu kat mulut dia..siap tu kitaorang pun masuk semual ke bilik doktor...

hampir jam 9.20 kami pun selesai cuma menunggu untuk ambil ubat titis dan cream muka aniq..

10.30pg..aku antar aniq semla kat nurseri ..berat rasa hati sebenarnya..aku memang geram ' betina' tu..aku doa apa yang dia buat kat anak orang, tuhan akan membalas kepada dia...

dan kepada aniq..ibu doakan semoga Allah sentiasa melindungi aniq...

No comments: