Wednesday 3 July 2013

My Careless....

3 Julai 2013...

Oh my careless....im so careless...

Anakku sayang si aniq terkurung dalam bilik air.. mula-mula aku cuba bertindak tanpa aniq sedar tapi usahaku membuka pintu masih gagal...aku berlari ke stor mencapai apa yang termampu namun tak berhasil..sambil-sambil itu aku tetap bersuara menyuruh aniq buka pintu dari dalam namun aniq tetap kata tak bole...dan terus menangis....

Mendengar tangisan aniq yang makin lama makin kuat buat aku juga hampir menangis..sudahlah lan tiada dirumah aku menjerit memanggil ina...samping itu tanganku terus cuba memcahkan pintu plastik tanpa aku sedari darah berhambur-hambur menitik ke pintu...



Melihat darah yang memenuhi pintu, lantai dan tanganku...baru aku tersedar tanganku terluka terhiris dek plastik pintu... aku dah tak rasa sakit yang paling utama ialah anakku...aku betul-betul buntu...

Melihat keadaan ku ina cuba mententeramkan keadaan.... aniq masih menangis...ina menyuruh aniq menjauhkan diri dari pintu dan cara yang terakhir ialah memecahkan pintu...

Alhamdulillah cara itu berhasil... dan darah dijariku memenuhi ruang bilik....masih lagi berhambur keluar...aku  terduduk.. oh tak dapat ku bayangkan sekiranya berlaku sesuatu terhadap anakku sayang...mujur Allah ada dan ina juga ada membantuku...


Inilah peringatan buatku dimasa hadapan... buat anakku sayang inilah pengorbanan seorang ibu dan begini jugalah mak dan ayah berkorban untukku..




2 comments:

Unknown said...

Alhamdulillah xjd pape kat aniq. Lain kali kasih kne lebih berwaspada yaa..

Watie Abu Hassan said...

In Shaa Allah Siti Farishah..dugaan rasanya..tapi peringatan hingga akhir hayat..:))