Wednesday 31 July 2013

I'm going to be mum again.....;))))

Alhamdulillah....

Sepatutnya 20hb julai ni aku dah period tapi tunggu punya tunggu nape still tak period lagi...ehem..ehem peknen tak..huhuhuhu..suka nyer...

Aku pun apa lagi terus sambar 2 alat peknen test kat watson.. punya tak sabor la katakan..malam tu terus buat..tapi cam kabur jer...tak puas hati pagi tu aku repeat lagi tapi bukan after bangun tidur lepas tidurbalik masa sahur tu aku test negetif pulak...

24hb Julai 2013


Tak puas hati..aku gi beli lagi peknen test... sorok2 beli kang lan kata membazir pulak kan... cam tu jugak keputusan dia..malam positif..naper pagi jadi negetif..aduhai..main nyorok-nyorok pulak..

tapi dah 2 naik negetif..tak jugak datang period maskudnya memang kompom la peknen kan... tapi peut aku ni kerap pulak rasa sakit....aku pulak dalam sakit-sakit ni bantai makan durian..tapi alhamdulilah takde pape pun..

tak puas hati punya pasal... aku terus gi Klinik wat checkup... aku story mori kat doktor tu so 16hb Ogos ni aku kena datang buat scan...tak puas hati jugak balik dari klinik aku gi beli lagi peknen test,,kali ni beli yang mahal sikit.. walupun still kabur2 tapi naik jugak 2 garisan...sah peknen...

cuma nape yer hati aku ni tak berapa sedap sangat....

Allah memberi aku peluang puasa penuh tahun ni..tiada sikit pun alahan seperti yang lepas-lepas..pening2 biasa ngan muntah sebab banyak makan tu biasa la...he3.. aku masih macam biasa..bangun pagi sediakan sahur..petang bekocoh2 sediakan makan berbuka..berterawih..shopping raya.... kudratku seperti biasa...alhamdulillah..mana tau kali ni rezeki anak perempuan pulak kan...

tapi yang tak bestnya tengok muka jenglot kat opis tu..aku tau perasaan dan hati aku memang tak berapa senang sebab dia..aku tau tuhan hadirkan ujian dan dugaan untuk aku sebab Allah sayangkan aku tapi aku tak mampu nak buang perasaan benci kat dia...aku takut juga perasaan ini menganggu kandunganku...

pepun aku kena tunggu 16 Ogos ni untuk buat scan... minggu selepas raya ni... moga-moga Allah permudahkan aku dalam menghadapi hari raya.. yelah raya dirumah mertua kan, takkan nak doak sajer...

In shaa Allah moga Allah permudahkan segalanyer... amin....

No comments: