Saturday 12 January 2013

Pure Marine Kologen aka Ibu Kologen

11 Januari 2013

Dah seminggu rasanya Pure Marine Cologen aku tersadai jer atas kabinet tu..lan pun dah pandang-pandang ibu kologen  yang beria sangat aritu nak beli tapi tak terusik sampai ke arini.. tapi tak boleh jadi nie dengar komen kengkawan semua best-sebt jer..so malam ni camner apun aku mesti kerjakan ibu kologen aku tu..

Aku prefer ibu kologen Gred AAA ungu berbanding warna kuning..tengok gred pun dah lebih 1A kan..mesti khasiatnya lagi baik..

Tepat pukul 11 malam, aniq pun dah tidur aku terus kedapur..aku cekak dalam 100g dan terus basuh..sental..sentap semua adalah semta-mata takut dengar cerita bau nya yg menjengkel kan...teringat akuarium ikan puyu aku..uweeekkk.. bau nyer mula-mula mmg merisaukan..sangu ke minum nie..jadi aku terus menerus menyental... hampir 7-8x jugak la..after that aku rendam semalaman dengan asam keping..samping2 tu aku cium jugak bau dia tapi takla kuat semacam masa kuakan dari plastik tadi...

12 Januari 2013

Tepat pukul 7.30pg aku dah terpacak depan singki...hihihihi..kerja semalam tak beres lagi. Ibu kologen tu macam dah kembang sikit, warna dia pun dah tak pekat ungunya macam semalam..aku buang air rendaman then sental lagi beberapa kali..setiup tuas aku tngok..sampai betul terjamin kebersihannya barulah aku jerang dalam periuk..dalam hati berdoa janganlah berbau kuat...riso sangat..

after about 30 minit aku rebus dan tngokkn urat-urat IK ni dah larut aku pun matikan api..aku biar sejuk sekejap then masukkan dalam tupperware air..dapatla satu bekas besar dan sedikit bekas kecil..tapi hampasnya tak banyak sangat dapatlah satu mangkuk kecik untuk dibuat masker..

moga-moga berhasil dan berdisiplin lah aku untuk menggunakannya..takut juga takut hangat-hangat jer....

Untungnya aku dapat harga lagi murah dari pasaran ofisku...sayang duit kan...huhuhuhuhuhu..

Bermulalah rutin harian ku bermasker dan minum kologen nie..nak hilangkan rasa hanyir tu aku dah siap beli pati lemon sunguick...tambah jer 2 sudu lemon + 4 sudu ibu kologen..selawat dan minum pagi n sebelum tidur...

Syukur suamiku  pun berminat sekali jadi adalah penaik semangatku....;)

No comments: