Sunday 31 January 2010

Aku Bakal Ibu.....


Tepat tekaan aku..setelah terlewat 4 hari dari tarikh sepatutnya aku 'period' aku dah agak mesti aku mengandung...tapi dengan keadaan akua yang lemah..sakit...perasaan aku bercampur - baur...50-50...
dalam suka aku juga susah hati.. lalu untuk kepastian aku dan suami ke farmasi membeli pregnent test...

4 Januari 2010..sah! pregnent test aku positif...untuk kepastian kami membeli sekali lagi..dan keputusannya memang serupa..PERASAAN KAMI ??? entahlah aku pun tak pasti dengan perasaan aku...aku risau juga jika aku tak mengandung, tapi bila mengandung ni pun hati ku risau juga...aduh perasaan...kenapa lah jadi begini dan aku terus bertanya kenapa hadirnya dalam situasi begini...

Aku terus dibelenggu sakit yang aku sendiri dah tak mampu nak terus bertahan..dengan keadaan badan yang makin lemah, aku ditahan wad... tapi menurut doktor..Alhamdulillah kandungan aku sihat...

hampir setiap minggu aku dan suami berulang alik ke Perak untuk berubat..kesian suamiku, entah waktu bila dia berehat..dengan keadaan aku yg sakit...dengan bebanan kerja..dengan drive jauh2..dengan makan yg tak teratur...aku terasa macam aku sangat2 menyusahkan dia..

Aku tahu aku kini jadi sangat-sangat emosi..dan alhamdulillah suamiku memahami.

Segala kerja dapur..kerja rumah semua diurus oleh suamiku..makan aku pun dimasaknya..tak cukup dimasak, disuap pulak..;) Aku bersyukur ditemukan insan sebaik suamiku, terima kasih Ya Allah kau hadirkan daku seorang insan sebaik dirinya...

No comments: